Talar ut..

Jag vet att jag har gjort en massa misstag i mitt liv som jag nu ser tillbaka på och om jag kunde så skulle jag gå tillbaka i tiden och gjort allt rätt igen.
Jag har gjort alla i min omgivning besvikna. Min mamma, vänner, ja alla. Om jag kunde så skulle jag rätta till allt. Alla som förlåtit mig för de jag gjort är värde ett stort tack! 
Jag tror att om alla får en andra chans som han/hon är värd så kan man ändra på sig. Jag har fått min andra chans och jag har ändrat på mig.
För 1 år sen så stod jag varje morgon och kolla mig själv i spegeln och undrar om han som kollade tillbaka på mig var den jag ville vara?.
Men nu kan jag stå framför spegeln och vara stolt över den person jag blivit. Folk för tycka precis vad dom vill om mig. Men jag kommer aldrig ta åt mig. För jag vet vem jag är och vad jag står!
Att man inte är som alla andra betyder inte att man är "konstig". Man har rätt att vara den person man vill och kan inte folk acceptera den man är så har dom inget att göra med en. Man tjänar inget på att gå runt att tycka illa om folk. För dom vet inte vad den andra personen tycker om de.
Man ska aldrig behöva ändra på sig för att bli accepterad.
Jag har fått kämpat genom hela mitt liv för att kunna bli den jag är idag. Men allt som jag lagt ner för att kunna bli den Robin jag är idag var värt varenda sekund av mitt liv och än de inte slut!
För om jag fortsätter kämpa på så kan jag bli allt jag vill bli. Och om t.ex 10 år kan se tillbaka och vara stolt över mig själv för alla val och beslut jag tog.
Jag är redan nu stolt över mig själv att jag har ändrat på mig.


Ja de var allt jag hade på mitt hjärta. Kändes som om ett tryck lätta från mitt bröst faktiskt. Nu ska jag ut på en liten promenad för att rensa huvudet lite.
Vi hörs bloggen!

Adiòs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0