Lastbils körning hela dagen!

Ja, idag var det ju första skoldagen och allt. Jag hade hoppats på en mjukstart med lite prat bara. Men vi körde igång direkt.
Jag och Emil + 2 till från min klass skulle göra lastbil idag fick vi reda på när vi kom till skolan. Dom dela upp oss 2 och 2. Jag och Emil körde tillsammans med körläraren.
Vi började med lite grundläggande saker i lastbilen. Som t.ex att skriva i färdskrivar bladet. Jag fick då börja köra. Var lite nervös i början innan man kom in i växlingen. Så vi tog en tur till Månkarbo för att få känna på växlarna lite. Vilket inte var så svårt som jag trodde att de skulle vara.
Väl tillbaka i Tierp så fick vi baka lite runt gathörn + start i backe. Det gick väldigt bra för både mig och Emil tyckte han för att vara första gången vi körde.
Efter lunch så for vi iväg på äventyr. Tierp-Örbyhus-Skärplinge-Fagerviken-Hållnäs-Lövstabruk. Det var den turen jag fick köra.
Vägen för Örbyhus till Skärplinge var en small krokig väg. Var skit läskigt varje gång man fick möte med en buss eller en annan lastbil. Var ju inte så mycket plats att mötas på om jag säger så. Men de gick väldigt bra de också.

Morgon dagen ser likadan ut. Blir lastbil för mig och Emil igen. Får se vad vi åker ut på för äventyr då.
Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på några avsnitt av One tree hill :) Som Nathalie övertala mig till att börja kolla på. Rekomenderar er att börja kolla om ni inte redan gör de! Grymt bra faktisk!
Skriver ett inlägg imorron när jag kommer hem och berättar vad vi blev utsatta för.
God natt! En STOR god natt kram till dig Nathalie! <3

Adiòs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0