En av de värsta dagarna i mitt liv! 24/9-09

Knivrån vid Nynäs IP


Gävle
En man i 18-årsåldern rånades och knivskars i ansiktet kvart över åtta på torsdagkvällen. Enligt polisen blev han upptryckt mot ett stängsel vid Nynäs idrottsplats, och tvingades att lämna ifrån sig plånboken.

Rånet skedde på Kaplansgatan väster om Nynäs idrottsplats i Gävle. En ensam gärningsman, klädd i mörka kläder och huvjacka, försvann i riktning mot centrum, och söks av polis.

Den unga mannen som utsattes för rånet bedöms inte vara allvarligt skadad. Rånaren ska ha tryckt upp honom mot ett stängsel, skurit honom med en kniv i ansiktet, tvingat till sig hans plånbok och tömt den på pengar.

Vad tänker folk med?

Jag har blivit utsatt för ett knivrån ( min artikel ovan ), de är de värsta jag upplevt i hela mitt liv. Just under själva rånet så hann man inte tänka så mkt. Det är först efteråt som du förstår vad som har hänt. Alla säger att dom skulle "slå ner han" men när du själv blir hotad och skruren med en kniv i ansiktet så är du inte kaxig!
Jag har också sagt att jag skulle "spöa ner han" men de gjorde jag inte. För du blir som förstelnad i hela kroppen.

Men nu några månader efter så mår jag faktisk bra. Känner mig fortfarande lite osäker när jag går ute när de är mörkt. Jag har fått en vana att vända mig om med jämna mellan rum, de är nåt som aldrig kommer att försvinna.
Nog om mina tråka uppleverser! :) Ska kolla lite på tv nu och vara social med mamma. Kommer in senare och skriver ett inlägg!

Caio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0